Brand content / Event promo & teaser

Prefer reading this portfolio post in English? Click here.


 
 

Authenticiteit

Promofilms zijn er in allerlei soorten en maten. Het maken van een bedrijfsfilm is niet de enige vorm om je bedrijf te promoten. In social media posts spreekt het waarschijnlijk voor zich om een afbeelding of tekst te delen over een product dat je net hebt uitgebracht. Maar wat als je dat doet door middel van film?

Marketing draait steeds meer om authenticiteit. Video wordt daardoor steeds groter. Met behulp van video’s kunnen je klanten de echte, authentieke persoon achter het bedrijf zien. Maar ook kun je met deze vorm authentieke verhalen vertellen én de aandacht trekken. Door bijvoorbeeld een promo als deze te maken.

 
 

Genereer aandacht

Ik zal de situatie van het event van Studium Generale en TINT Eindhoven in een notendop schetsen. TINT had net een event georganiseerd gerelateerd aan de Dag van Vrouwen en Meisjes in de Wetenschap. Een ware viering over hoe ver we al gekomen zijn op het gebied van gelijkheid van gender. Sterker nog, we geloven dat we die gelijkheid al hebben bereikt, maar niets blijkt minder waar. Daarom organiseerden Studium Generale en TINT een event om ook aan de problemen met betrekking tot dit onderwerp aandacht te kunnen geven. Omdat we in Nederland oprecht denken dat we gelijk zijn, wilden Studium Generale en TINT de studenten van de TU/e laten ervaren dat ook velen van hen (net zoals velen van ons) nog steeds bevooroordeeld zijn. En hoe kun je dat het beste doen? Met een confronterende situatieschets, waarbij jouw aannames incorrect blijken.

Daarom gingen Ana van TINT en ik met de camera “onder de arm” op pad op de TU/e met een raadsel. Dit raadsel zou laten zien waarom deze discussie anno 2019 nog steeds relevant én belangrijk is om te voeren. En waarom studenten van de TU/e zeker aan moesten sluiten bij deze discussie.